شناسهٔ خبر: 175757 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در کارگروه املاک و مستغلات استان:

سامانه‌های خودنویس و کاتب برای ثبت قراردادها و اخذ کد رهگیری فعال است

حق شناس اصفهان نماینده اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در کارگروه املاک و مستغلات استان گفت: هر دو سامانه "خودنویس" و "کاتب" برای ثبت قراردادها و اخذ کدرهگیری فعال هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ مهدی حق‌شناس نماینده اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در کارگروه املاک و مستغلات استان اظهار کرد: با توجه به صراحت ماده ۶ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها شهروندان و مشاوران املاک می‌توانند از سامانه کاتب و یا سامانه خودنویس در تنظیم قراردادهای استفاده و اقدام به اخذ کد رهگیری کنند.  

وی افزود: این سامانه‌ها در حال فعالیت بوده و هیچ منافاتی با یکدیگر نداشته همچنین هر دو سامانه با توجه به قوانین جاری به فعالیت خود ادامه می‌دهند لذا جای هیچ گونه نگرانی در خصوص استفاده از هر یک از سامانه‌ها وجود ندارد.  

 نماینده اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در کارگروه املاک و مستغلات استان بیان کرد: قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها مصوب اردیبهشت ماه سال جاری و قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول مصوب خرداد ماه سال جاری به عنوان ۲ قانون مهم در جهت ساماندهی بازار املاک و مستغلات کشور هستند که با اجرای دقیق این قوانین می‌توان در جهت ساماندهی این موضوع گام‌های اساسی برداشت.  

وی با اشاره به استقبال مردم اصفهان از سامانه خودنویس گفت: با توجه به تصویب قانون ساماندهی بازار زمین مسکن و اجاره بها، هرگونه تنظیم قرارداد در نسخه های کاغذی توسط شهروندان و مشاوران املاک بدون درج در سامانه و اخذ کد رهگیری فاقد اعتبار لازم است.